.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آشفته بازار شهر گرگان را دریابید

این روزها که پا به خیابان‎های شهر گرگان می‌گذاری نمای شهر به همه چیز شباهت دارد الی یک شهر و آن هم شهری که مرکز استان باشد.

خیابان‎های شلوغ و پرترافیک شهر گرگان این روزها برای مردم یک معضل است و کمبود تاکسی و وسایل نقلیه عمومی آن هم در روزهای پس تعطیلی بر این معضل دو چندان اضافه می‎کند.

و با همه این مسائل خیابان‎های شهر نیز به میدان مسابقه شرکت‎های برق، گاز، آب و مخابرات تبدیل شده است و هر کس گوشه‎ای را گرفته و سخت مشغول کاشت لوله هستند.

کنده‎کاری‌ها در شهر گرگان بدون توجه به ایجاد اختلال در رفت و آمد مردم به وجود می‎آورد در حال انجام است و کسی نیست بگویید آخر چرا؟

برخی معتقدند که باید در نظر داشت که این حفره‎ گودال در خیابان‎های شهر نوید‌بخش این است که خدمات شرکت‎ها به روز می‎شود، لوله‎های 40 ساله و فرسوده جای خود را به لوله‎های نو می‎دهد.

اما چرا این عمل و این نوید بهار این گونه تلخ و نامنظم به دیده مردم ‎رسانیده می‎شود ؟

چرا باید این گونه باشد که امروز شرکت برق خیابان حفر می‎کند و 15 روز بعد شرکت آب همان مسیر را دوباره حفر می‎کند تا عملیاتی جدید در آن اجرا سازد؟

این همه اسراف چه چیزی را برای مردم شهر به دنبال خواهد داشت؟ شهر گرگان در آستانه دهه فجر زیر و رو شده تا فلان قدر پروژه به افتتاح برسد و برگه‎های گزارش عملکرد مسئولان را پر کند اما اینجا جای جواب سوال‌های بسیاری در ذهن‎ها خالی می‎ماند.

مردی می‎گفت مگر نمی‎شود در روزهای خلوت سال مثل تابستان این کار انجام شود؟ !!! هم اکنون تقریبا چهار میدان در حال ترمیم است و در خیابان‎های زیادی شرکت‎ها مشغول کندوکار هستند تردد برای مردم بسیار سخت است شاید زمانی کفش‎های گل‎آلوده افراد حکایت از این داشت که او از روستا به شهر آمده است اما با اوضاع احوال شهر در این روزها کفش‎های گل‎آلوده حکایت از این است که این فرد در خیابان‎های شهر گرگان قدم می‎زده است!!!

از همه این‎ها بگذریم استان گلستان نزدیک به 9 هزار تاکسی دارد که بیشتر آنها متعلق به شهر گرگان است اما تنها بیش از 4 هزار تاکسی در حال تردد است و باقی چه شده؟ و چه می‎کند؟ سوالی است که ما نیز برای آنها جوابی نداریم اما هر ماه کارت سوخت 5 هزار تاکسی که در سطح شهر فعالیت ندارد شارژ می‎شود و سوختی که باید صرف حمل و نقل عمومی شود در ناکجا آباد مصرف می‎شود تا در یک روز شلوغ صف‎های مسافر چهار طرف میدان‎های اصلی شهر را بگیرد و موجب شود که مردم روزشان را با سروصدا، بی‎نظمی و دغدغه رفت و آمد از دست دهند و با اعصابی خراب بعد از یک روز کاری به خانه روند.

بنا به روایاتی شهر گرگان بیش از 70 میلیارد تومان اعتبار دارد و شهرداری برای گرفتن مجوز ساخت یک مغازه بیش از 15 میلیون تومان پول طلب می‎کند این همه اعتبار و این همه دریافت عوارض، جای اینکه صرف آسایش مردم شود در زیر سایه تصمیم‌گیری غلط و ناهنگام صرف عذاب مردم می‎شود.

برنامه‎های شهرداری گرگان این روزها در زیر سایه بی‌نظمی رو به جلو می‎رود و اعتبارات هزینه می‎شود و دیوارهای کج بالا می‎رود تا فردا بهتر از امروز برای مردم شهر رقم نخورد و در این آشفته بازار کسی پاسخگو نیست.

از همه این‎ها بگذریم چرا باید دو شهردار منطقه دستگیر شود؟ جریمه 600 میلیونی تومانی تاکسیرانی از برای چیست؟ شهردار گرگان اظهار دارد که هنوز اتهام شهرداران منطقه مشخص نشده اما به هر حال آنها دستگیر شده‌اند یعنی جرمی به آنها نسبت داده شده است.

یک مقام آگاه معتقد است که شهرداری و شورای شهر رها شده است و نظارتی بر عملکردشان نیست.

وی می‎گوید: قانون شهرداری هم مانند قانون راهنمایی و رانندگی مستلزم بازنگری است و در ضمن باید پس از گذشته سه دوره از شوراها عملکردشان آسیب‌شناسی شود و راهکارهای جدید برای جلوگیری از تخلف و غفلت اعمال شود چرا که اگر این آسیب‌شناسی انجام نشود آسیب‎ها به مردم بر خواهد گشت./ فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.012 seconds.